Що може зробити наше місто

Аби зробити міський простір більш привабливим, а пересування містом більш екологічним, органи місцевого самоврядування мають розвивати місто, виходячи з наступних основних принципів розвитку сталого транспорту:

1. Піша хода: створювати райони та території, які заохочують мешканців ходити пішки

  • скорочувати довжину пішоходних переходів вулиць
  • звертати особливу увагу на безпеку та зручність пересування пішоходів
  • заохочувати різноманіття способів проведення часу у міському просторі та створювати місця для відпочинку

2. Велосипедний рух: пріоритет розвитку велосипедної інфраструктури

  • проектувати вулиці, що забезпечують велосипедистам безпеку та зручність
  • забезпечити надійні місця паркування та зберігання велосипедів

3. Поєднана мережа вулиць: створювати щільну мережу вулиць та доріжок

  • створювати щільну мережу вулиць та доріжок, що є легкодоступними для пішоходів, велосипедистів та громадського транспорту
  • створювати вулиці закриті для моторизованого транспорту, алеї та зелені зони, які заохочують користування немоторизованим транспортом

4. Транспорт: підтримувати високоякісний громадський транспорт

  • забезпечувати швидкий громадський транспорт з регулярною інтенсивністю руху
  • розташовувати зупинки громадського транспорту, місця проживання, роботи та надання послуг на відстані пішої ходи одне від одного

5. Планування: планувати території для змішаного користування

  • планувати для оптимального балансу житлових будинків, офісних та торгівельних зон
  • забезпечувати різноманіття легкодоступних паркових зон та відкритих територій

6. Щільність: забезпечувати відповідність між щільністю заселення та пропускною спроможністю громадського транспорту

  • забезпечувати щільність забудови у відповідності до пропускної спроможності громадського транспорту
  • максимізувати пропускну спроможність громадського транспорту до його планових показників

7. Компактність: створення компакних районів з короткими відстанями для подорожей на роботу

  • контролювати розростання міста шляхом розвитку прилеглих до існуючих територій або ущільнення наявної забудови
  • зосереджувати місця проживання та роботи на коротких відстанях одне від одного

8. Зміна звичок: підвищити користування екологічними видами транспорту через регулювання доступу до доріг та стоянок для автомобілів

  • обмежувати кількість стоянок задля зменшення привабливості користування автомобілем в години пік
  • регулювати вартість користування автомобілем залежно від часу протягом доби та напрямку

Складено на базі матеріалів Інституту транспортної політики та політики розвитку (США)

Більше інформації про сталу мобільність в Україні на сайті www.mobilnist.org.ua 

Сайт www.mobilnist.org.ua пропонує доступ до великої кількості україномовних джерел інформації щодо сталої мобільності, в тому числі матеріали на тему управління попитом на транспорт; розвитку громадського та велосипедного транспорту; зміни клімату та багатьох інших актуальних питань.